آیین نامه ها

پیوست ششم استاندارد ۲۸۰۰ زلزله

پیوست ششم

پیوست ششم استاندارد ۲۸۰۰ زلزله ، طراحی لرزه ای و اجرای اجزای غیرسازه ای معماری

پیوست ششم استاندارد ۲۸۰۰ زلزله

ناشر: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

ویرایش: چهارم

تعداد صفحه: 64

توضیح مختصر در خصوص استاندارد ۲۸۰۰:

به استناد ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۴ پیوست ششم استاندارد ۲۸۰۰ زلزله یا پیوست ششم آیین نامه طراحی ساختمانها در برابر زلزله ویرایش چهارم با عنوان طراحی لرزه ای و اجزا غیر سازه ای معماری توسط مرکز تحقیقات وزارت راه ، مسکن و شهرسازی و با راهبری معاونت مسکن و ساختمان تدوین گردید.

استاندارد ۲۸۰۰ زلزله شامل دو بخش است که بخش اول عمدتا بر روی دیوارهایی متمرکز است که با پیش بینی درز انقطاع از سازه جدا اجرا می شوند و در سختی آن دخالتی ندارند. ( جداسازی توسط والپست های منقطع و گیره و قلاب و همچنین اتصالات وادار میانی به قاب و … ) بخش دوم برای ساختمان های تا چهار طبقه است و به دیوارهایی اختصاص دارد که به سازه چسبیده می شود و در سختی آن مشارکت می کند. این دیوارها نقش میانقابی را بر عهده دارند. در این بخش نحوه طراحی این دیوارها و ضوابط اجرایی آنها وجود دارد.

لازم به ذکر است با توجه به صفحه اول این پیوست کلیه شهرداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها و سایر مراجع صدور پروانه و کنترل و نظارت بر اجرای ساختمان ها و همچنین مالکان،کارفرمایان و مجریان ساختمان ها و صاحبان حرفه های مهندسی ساختمان ملزم به رعایت و اجرای ضوابط این آیین نامه هستند.

در این آیین نامه اجرای صحیح تمام مقاطع والپست و وادارها به طور کامل موجود است که شرکت مهندسین ایفا سازه سپنتا با برند سیف وال بر اساس این استاندارد تمامی مقاطع مورد نیاز والپست های نسل جدید تولید می کند.

در ادامه فایل پی دی اف  آیین نامه استاندارد ۲۸۰۰ زلزله توسط گروه سیف وال برای دانلود استاندارد ۲۸۰۰ زلزله (دانلود پیوست ششم ۲۸۰۰ زلزله) برای همکاران عزیز در دسترس است.

 

دانلود فایل پیوست ششم استاندارد ۲۸۰۰ زلزله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *