آموزش

تفسیر پیوست ششم قسمت اول:اجرای وادار برای دهانه بازشو زیر ۲/۵ متر

وادار برای دهانه بازشو زیر ۲/۵ متر

وادار برای دهانه بازشو زیر ۲/۵ متر

الزام اجرا یا عدم اجرا وادار برای دهانه بازشو زیر ۲/۵ متر طول یا همان وادار کنار پنجره(ناودانی سراسری کنار بازشو) یک اشتباه رایج و برداشت غلط از این بند آیین نامه است!.

با توجه به بند آیین نامه در شرایطی که دیوارها دارای درب یا پنجره باشند(بازشو داخل دیوار) اجرای نعل درگاه و نصب پنجره باید با رعایت جزئیات انجام شود.

برای بازشوهای بزرگتر از ۲/۵ متر نیاز به اجرای وادار و نعل درگاه در کنار بازشو می باشد. در بازشوهای کوچکتر از این اندازه در صورتی که از چهارچوب فلزی مناسب که پاسخگوی بارهای وارده باشد استفاده شود و المان های مسلح کننده دیوار به قاب متصل شوند(می توانند جوش داده شوند.) احتیاجی به تعبیه وادار در کنار بازشو نمی باشد، در غیر این صورت باید برای این دهانه ها نیز وادار تعبیه نمود.

در اینجا پیوست ششم به مجری اجازه داده که برای بازشو کمتر از دو و نیم متر والپست سراسری کنار پنجره(وادار کنار پنجره) در نظر نگیرد ولی به شرط آنکه المان های والپست داخل دیوار مثل میلگرد بستر یا تسمه دوخت به فریم مناسب متصل شود که این مساله برای مجری اجرای همزمان فریم مناسب و دیوار دور بازشو را الزامی می کند.(در غیر این صورت اجرای فریم بعد از دیوار چینی بسیار سخت و غیر ممکن خواهد بود)

از طرفی اجرای همزمان فریم و دیوار در مرحله بعدی اجرای نما را برای مجری با چالش فراوان همراه می سازد…!

به طور مثال اجرای درست و شاقول و تراز برگشت لبه سنگ یا آجر دور بازشو ها.

در نهایت با توجه به توضیحات ذکر شده اجرای والپست برای بازشو کمتر از ۲/۵ متر توصیه می گردد.

برای سفارش ناودانی سراسری کنار بازشو یا وادار کنار پنجره (والپست کنار پنجره) به قسمت فروشگاه سایت مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *