آموزش

اتصال مفصلی وادار (اتصال مفصلی والپست)

اتصال مفصلی وادار

اتصال مفصلی وادار یا اتصال مفصلی والپست چیست؟

در چند سال گذشته که تولید والپست نسل جدید توسط سیف وال صورت گرفت همواره یکی از مهمترین سوالات سازندگان اتصال مفصلی وادار و اتصال مفصلی والپست سراسری روی پلیتها است. اتصال وادار میانی بر روی پلیت چگونه است؟ وادار ها را بر روی پیلت ها چگونه نصب نماییم؟ جهت جوش کاری این اتصال چگونه باید باشد؟

به طور کلی در اتصالات مفصلی، اجازه حرکت و چرخش کامل بین عناصر سازه وجود دارد. این نوع اتصالات به عنوان اتصالات ساده نیز شناخته می‌شوند. در این نوع اتصال، تیر(دراینجا وادار میانی یا والپست سراسری) به صورت آزاد و بدون هیچگونه محدودیتی به المان دیگر (در اینجا پلیت کف) متصل می‌شود.

مطابق پیوست ششم 2800 زلزله اتصال وادارهای میانی به کف سازه باید به صورت مفصلی باشد که بدین منظور، وادار را به صفحه فلزی تعبیه شده در المان بتنی یا پیچ شده به آن جوش میکنیم. جوشکاری این ناحیه فقط باید در جان وادار یا والپست سراسری صورت گیرد تا اتصال مفصلی وادار یا والپست سراسری در کف به درستی تشکیل شود.

برای اجرای صحیح تر این اتصال بهتر است توسط دو نبشی به طول عرض جان تیرک عمودی یا والپست سراسری در دو سمت اتصال مفصلی وادار میانی یا اتصال مفصلی والپست سراسری انجام گیرد به طوری که دو بال نبشی ها یکی به جان تیرک عمودی یا والپست سراسری و دیگری به کف پلیت در راستای طول نبشی ها جوش کاری شود.

این نوع اتصال در فیلم و عکس این نوشته به وضوح مشاهده می شود.

کارشناسان شرکت مهندسین ایفا سازه سپنتا برند سیف وال همه روزه آماده پاسخگویی ابهامات و سوالات سازندگان و مهندسان محترم در مورد مقاطع و اتصالات وال پست های نسل جدید می باشند.

همچنین مهندسین و کارفرمایان گرامی می توانند برای اطلاع از قیمتهای به روز مقاطع والپست های جدید و خرید و سفارش وال پست به قسمت فروشگاه سایت مراجعه نمایند و یا با همکاران ما در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *